כאבי גב – מה גורם להם ואיך מתמודדים איתם?

כולנו חווינו כאבי גב לפחות פעם אחת בחיים וסביר להניח שזה קרה הרבה יותר מאשר פעם אחת. בין אם מדובר בלחץ על הגב התחתון או בכאבים חדים דווקא בחלקו העליון, מדובר בכאב שפוגע באיכות החיים שלנו. הוא מקשה עלינו למלא פעולות שגרתיות, לשחק עם הילדים, לעבוד ואפילו לישון. כדי שתוכלו להתמודד עם הכאב חשוב שתדעו לזהות מה גורם לה, וישנם כמה וכמה הסברים מרכזיים.

כאבי גב נגרמים בגלל יציבה לקויה

אתם יושבים שעות ארוכות מול המחשב אבל לא מקפידים על ישיבה נכונה. הגב לא זקוף, הלחץ על הרגליים משמעותי וגם אם נדמה לכם שהשילוב הזה לא מאוד מזיק, יכול להיות שמדובר בהסבר הגיוני להופעתם של כאבי גב לעיתים קרובות מדי. יציבה נכונה היא קריטית עבור הגוף כולו ועבור הגב בפרט, וכשזה לא ממש קורה אנחנו משלמים את המחיר ומתמודדים עם הכאב.

כאבי גב כתוצאה מעומס

אתם מקפידים לשמור על כושר, מגיעים למכון שלוש או ארבע פעמים בשבוע ומנסים לאתגר את עצמכם מדי פעם עם משקולות כבדות יותר. גם בחיי היומיום אתם נושאים משאות כבדים למדי, בין אם במסגרת העבודה ובין אם בשגרה. הבעיה היא שהעומס הרב על הגוף מראה את אותותיו. כאבי גב עשויים להופיע במהלך פעילות גופנית גם במצבים אחרים, לדוגמה בעקבות נפילה או תנועה לא נכונה.

כאבי גב בעקבות מתח נפשי

עומס פיזי ויציבה לקויה מסבירים כאבי גב היטב, אבל במקרים רבים גם למתח נפשי יש השפעה לא מבוטלת על הגוף שלנו. הקשר בין גוף לנפש ידוע ומוכר היטב מזה שנים, ואנחנו מרגישים אותו היטב לעיתים קרובות מדי. כשהמתח רב והעומס הרגשי בלתי נסבל – הגוף זועק, והקשר הזה פועל, באופן טבעי, גם בכיוון ההפוך. הכאב עשוי להיות חד כל כך עד שהוא יוביל להופעתם של כאבי צוואר, כתפיים או רגליים, ולצד הטיפול בכאב עצמו נצטרך לטפל גם בבעיה המקורית, כלומר במקור המתח או הלחץ.

איך מתמודדים עם כאבי גב?

יש היום כמה וכמה דרכים מרכזיות להתמודד עם כאבי גב, ואין ספק שאחת השיטות המוכרות ביותר כוללת שימוש במשככי כאבים. זוהי בהחלט דרך יעילה לטשטש את הכאב בטווח הקצר, בעוד טיפול יעיל יותר של כירופרקט יתמקד לא רק בסימפטום (הכאב עצמו) אלא דווקא בבעיה. הצוות המקצועי של המרכז לכירופרקטיקה בישראל ילווה אתכם בדרך להשגת פתרון איכותי ומקיף הרבה יותר. מצד אחד טיפול בשיטת NSA היעילה והמדויקת, ומצד שני שיפור היציבה, הנשימה והתפקוד הכללי של הגוף. מצד אחד לחיצות מדודות בנקודות המרכזיות שבהן מתרכז הכאב, ומצד שני מענה ארוך טווח שיאפשר לכם ליהנות מהפעולות השגרתיות ביותר, מהרמת הילדים על הכתפיים או מאימון פשוט בחדר הכושר.

By | 2018-08-29T15:57:44+00:00 אוגוסט 29th, 2018|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא