כאבי גב תחתון חזקים

בין אם אתם מתמודדים עם כאבי גב חזקים בעת קריאת שורות אלה ובין אם אתם משערים שהכאב יחזור (כמו תמיד) בתוך זמן קצר, נתחיל ונספר לכם שאתם ממש לא לבד. על פי הנתונים, יותר מ-10% מהאנשים סובלים מכאבי גב ממש עכשיו, ואחוז מדהים עוד יותר (כ-80 אחוזים) מייצג את כמות האנשים שיתמודדו עם כאב גב עוצמתי לפחות פעם אחת בחייהם. אם אתם תוהים איך זה אפשרי, ולמה דווקא הגב מטריד את רוב האנשים בעולם, יש הסבר פשוט למדי לכך: הגב התחתון הוא אחד האזורים המרכזיים בגוף, והוא זה שתומך במשקל שלכם בכל רגע נתון, בישיבה או בעמידה, ובוודאי בתנועה.

התסמינים העיקריים של כאבי גב תחתון חזקים

כאבי הגב הם, כמובן, הסימפטום העיקרי, אבל איתם מגיעים בדרך כלל כמה סימנים נוספים. למשל, במקרים רבים הכאב באזור האגן והעכוז מקרין גם למקומות אחרים בגוף, מה שאומר שתרגישו כאב גם ברגליים לדוגמה. בנוסף, כאבי גב תחתון מלווים לרוב בתחושת "שריפה" או דקירות חזקות. בין אם הבעיה החלה בבת אחת לאחר שהרמתם משא כבד או לאחר חבלה, ובין אם התפתחה בהדרגה בשל הישיבה הממושכת במשרד, חשוב לאתר את הטיפול המתאים שיקל על הכאב ויספק פתרון ארוך טווח.

כאבי גב חריפים או כרוניים?

אפשר לסווג את כאבי הגב שלכם לדרגות שונות, ולא רק עוצמת הכאב משפיעה כאן אלא גם משך הזמן. כך, כאבי גב תחתון חזקים שנמשכים כשישה שבועות יוגדרו חריפים, בעוד כאב שנמשך יותר מ-12 שבועות נחשב לכרוני. גם אם נטלתם משככי כאבים והרגשתם שיפור מסוים אבל הכאב חזר שוב ושוב, הוא עדיין עשוי להיחשב לכרוני, ולכן חשוב לטפל בו בהתאם. במצב כזה, משככי הכאבים הם לא יותר מאשר פלסטר שמטשטש מעט את הפגיעה אבל לא מטפל בה, ובוודאי שאיננו מעלים אותה.

חשוב להכיר: הגורמים לכאב

הזכרנו כי נשיאת משאות כבדים או ישיבה ממושכת הן דרכים לא רעות להסביר כאבי גב תחתון חזקים, אבל יש עוד לא מעט סיבות אפשריות. משקל עודף, היריון, עישון, אלכוהול וגם מתח רגשי או דיכאון, חוסר שינה והיעדר פעילות גופנית – כל אלה נכנסים לרשימה הזו. ככל שתזהו את הסיבות שהובילו לכאב תדעו גם איך להימנע ממנו בעתיד, ולכן מומלץ לעצור ולהבין איך הכול התחיל, ומה אפשר לעשות אחרת בהמשך.

טיפול כירופרקטי

צוות המרכז לכירופרקטיקה בישראל, המורכב מאנשי מקצוע עתירי ניסיון, מזמין אתכם לאבחון יסודי ומעמיק לצורך זיהוי מקור הכאב – ולבניית תוכנית טיפול ייחודית המותאמת עבורכם באופן אישי. הטיפול, המתבצע בשיטת NSA, כולל לחיצות ממוקדות בכל אותן הנקודות שבהן מתרכז הכאב שלכם. זוהי הדרך להחלמה אמיתית ולשינוי משמעותי שתורם באופן ניכר לאיכות החיים שלכם.

By | 2019-08-15T11:06:31+00:00 אוגוסט 15th, 2019|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא