תהליך ההכשרה של כירופרקט (כירופרקטור)

בדומה לכל רופא, תהליך ההכשרה של ד"ר לכירופרקטיקה (כירופרקטור / כירוםרקט) הוא מסלול בן 7 שנים בבית ספר (אוניברסיטה) לכירופרקטיקה ואשר לאחריו יש מסלולי התמחות שונים.

מסלול הלימודים מורכב מכל המקצועות הנלמדים בבתי הספר לרפואה. בנוסף, לרפואה הכללית, תכנית הלימוד מתרכזת ברפואת השריר והשלד ובפרט בעמוד השדרה ומערכת העצבים. בתחומים אילו הכשרת הכירופרקט (כירופרקטור) רחבה ומעמיקה.

טיפולי הכירופרקטיקה למעשה עובדים במקביל ומשלימים לצד הטיפולים האורתופדים / נוירולוגים ובמקרים מסוימים גם ראומטולוגים.

במקרים הנפוצים טיפולי הכירופרקטיקה עומדים בפני עצמם ומחליפים את הצורך בניתוחים ו/או בטיפולים תרופתיים או פולשניים.

בתי הספר (אוניברסיטאות) מהבולטים בעולם הם אונ' פאלמר באיווה ארה"ב, Life באטלנטה, Life West בקליפורניה,פארקר ביוסטון וכדומה.

בישראל לא קיימים לימודי כירופרקטיקה.

ד"ר עודד מץ, ד"ר שמי שגיב וד"ר יוסי דבוש – מבחירי הכירופרקטים בישראל למדו באוניברסיטאות אילו ואף עשו את התמחותם בארה"ב ואירופה.

בנוסף, ד"ר לכירופרקטיקה (כירופרקטור / כירופרקט) משתתף בסמינרים בעולם ולומד על שיטות טיפול שונות לצד קריאה ולימוד של מחקרים.

ד"ר עודד מץ, ד"ר שמי שגיב וד"ר יוסי דבוש השתתפו בסמינרים רבים בעולם בשיטת טיפול ייחודית ופורצת דרך בתחום הכירופרקטיקה והיא שיטת (Network Spinal Analysis) NSA. ייחודה של שיטה זאת הוא בדגש שהיא שמה על טיפול מדויק במערכת העצבים העוברת דרך עמוד השדרה, כך שההשפעה על מצב הבריאות הכולל של המטופל היא רבה ומקיפה. ייחוד הנוסף של שיטה זאת, הוא במגע עדין ביותר ורב עצמה בדיוקו, בשונה ממרבית השיטות הכירופרקטיות שדורשות עצמת מגע (מניפולציה) ניכרת.

בקופות החולים השונות (כירופרקט מכבי, כירופרקט כללית) לא מציעים טיפול בשיטת NSA  אלא בעיקר כהשלמה לטיפולים האורטופדיים (בעיקר בטיפול בכאבי גב).

עיקר ההכשרה של הכירופרקט (כמו כל רופא) מגיעה מטיפול רב שנים שכולל עשרות אלפי מטופלים במגוון רחב של בעיות רפואיות מורכבות שרבות מהן לא מקבלות מענה בטיפולים הרפואיים המקובלים.

למידע נוסף וזימון תור צרו קשר

By | 2018-06-19T09:19:33+00:00 אוקטובר 18th, 2016|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא