כאבי גב כרוניים – מה גורם להם?

הסטטיסטיקות ברורות, ולמען האמת, הן גם מדאיגות למדי. לפחות 70 אחוזים מכלל האוכלוסייה בישראל סבלו או סובלים מכאבי גב במהלך החיים. ברי ה"מזל" יסבלו מהכאב לעתים רחוקות ולפרקי זמן קצרים. רבים אחרים מתמודדים עם כאבי גב כרוניים שמופיעים לעתים קרובות יותר וכמובן, גם בתזמון הגרוע ביותר. כדי לטפל בבעיה הזו חשוב להבין מה גורם לה, ואין ספק שמפגש עם כירופרקט מיומן ומנוסה יעזור לכם לאתר את שורש הבעיה – מהלך חשוב בדרך לבחירת הפתרון הטוב ביותר עבורכם (ועבור הגב שלכם).

סוגים שונים של כאבי גב

כשאנחנו מדברים על כאבי גב, חשוב לזכור שיש סוגים שונים של כאב. למשל, כאבי גב מכאניים מופיעים כמעט ללא הסבר נראה לעין. הם פתאומיים וכשהם מופיעים מדובר על כאב חד שאליו נלווים (בדרך כלל) גם כאבים המדמים התכווצות שרירים. במצב הזה סביר להניח שהכאב יחלוף לאחר כמה ימים, ולמעשה יש לו הסברים אפשריים, מישיבה ממושכת מול המסך ועד לחץ נפשי או משקל עודף. מנגד, כאב גב שורשי הוא זה שמושפע משינוי מבני בעמוד השדרה. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא פריצת הדיסק, ובמצבים מהסוג הזה מדובר על כאבי גב כרוניים וחזקים הרבה יותר. הם מלווים לרוב גם בכאבי רגליים, חולשה ואף נימול.

איך מתמודדים עם הכאב?

לפני שאתם מחפשים כירופרקט בצפון או גורם מטפל באזור המגורים שלכם, חשוב להבחין בין סוגי הכאב ובעיקר בגורמים שהובילו לו. אם הכאב חוזר ונשנה, ובוודאי אם הוא משפיע גם על אזורים אחרים בגוף כדוגמת הידיים והרגליים, הצוואר או הכתפיים, אבחון מדויק יעזור לקבוע תכנית טיפול מוגדרת. הצוות המקצועי של המרכז לכירופרקטיקה בישראל יבצע את האבחון הזה בצורה הטובה ביותר, כאשר לצד תשאול יסודי ובחינת ההיסטוריה הרפואית שלכם יתבצעו (על פי הצורך כמובן) גם בדיקות מקיפות אחרות.

האם לתת לכאב זמן להיעלם?

מי שסובל מאותם כאבי גב כרוניים מתלבט לא פעם האם למהר למפגש עם כירופרקט או רופא, או האם להניח לכאב להיעלם מעצמו. משככי הכאבים עשויים אף לעודד את ההמתנה, שהרי יש תחושה לפיה הכאב בא והולך. בפועל, הכאב עדיין שם ובוודאי שהסיבות שהובילו להופעתו לא נעלמות מעצמן. עמידה לקויה או ישיבה מתמשכת לא ישתנו אם לא תזהו את עצם קיומן של הבעיות הללו, מתח נפשי דורש התייחסות ממוקדת ואם הכאב נובע מבלט צווארי או פריצת דיסק, הרי שיש לטפל בהן מהיסוד. הטיפול הכירופרקטי מאפשר לכם להתמודד טוב יותר עם הבעיות הללו, וגם עם הסימפטומים. בפרט הוא מקל באופן ניכר על הכאב, על הנשימה ועל תפקוד הגוף בכלל. בין אם הכאב קצר מועד ובין אם הוא כרוני, כירופרקט יכול לשנות את תמונת הכאב לחלוטין.

By | 2019-01-16T10:13:16+00:00 ינואר 16th, 2019|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא