טיפול כירופרקטי במתח וחרדה

הטיפול הכירופרקטי מפחית את העומסים ממערכת העצבים ומאפשר למערכות הגוף ולמח לפתח דפוסי התנהגות חדשים ויעילים

מתח וחרדה הן תופעות שכיחות אשר "תוקפות" את כלל בני האדם, בכל הגילאים. לעיתים הן אף משליכות על הגוף והנפש ויוצרות סימפטומים נוספים, אשר אנו מתקשים לזהות את מקורם במתח המערכת העצבית ולכן, טיפול כירופרקטי יכול לסייע במקרים אלו. יש לציין שגם ניהול אורח חיים בריא עלול להיות "מותקף" בתופעות של מתח וחרדה, שאט אט פוגעות במערכות נוספות בגוף. טיפול כירופרקטי במתח וחרדה מסייע לפתור את הבעיה עצמה וכתוצאה מכך, גם הסימפטומים חולפים. התחושה הכללית משתפרת והמטופלים זוכים לאיכות חיים ורווחה.

מה גורם למתח וחרדה?

תופעות המתח והחרדה, כאמור, נוגעות לכלל האוכלוסייה והן נמצאות במגמת עלייה. יש לציין כי התופעות משותפות לאוכלוסייה בריאה וחולה גם יחד, כך שהמכנה המשותף היחיד הוא הסימפטום עצמו, ללא קשר לגיל, מין, מצב סוציו-אקונומי וכדומה. בין עיקרי הגורמים לתופעה ניתן למנות את הסביבה החברתית ואורח החיים התובעני והלחוץ, המאפיין את העידן המודרני. קצב החיים המהיר, הדרישות, הציפיות וההרגשה ש"חייבים להספיק הכל", מלווה את חיי היום יום של כולם, ובסופו של דבר פוגעת במערכות הגוף, שעוברת לתפקד ב"מצב מלחמה". הטיפול הכירופרקטי נועד לשחרר את המתחים ולאפשר לגוף לסגל תפקוד חדש, יעיל ובריא. ההשלכות של הטיפול הכירופרקטי על הפחתת העומסים והלחצים על הגוף באות לידי ביטוי בירידה בתחושת המתח והחרדה ויש להן השלכות רגשיות, המאפשרות למטופלים לשנות נורמות התנהגותיות.

טיפול כירופרקטי משחרר עומסים ומתחים

הטיפול הכירופרקטי מאפשר לגוף להתמודד עם עומסים פיזיולוגיים, כימיים ורגשיים, שלרוב מורגשים במתח, חרדה, כאבים, תשישות ועוד. זאת ועוד, לכל התופעות המוזכרות קיימת השפעה מכרעת על תפקוד יום יומי, כגון חוסר שקט ואובדן ריכוז, שפוגעים ביכולת לבצע משימות פשוטות לכאורה. במקרים קשים יותר, עלול המתח על מערכות הגוף והעצבים להביא לכדי דיכאונות וחרדות ועד לעיוות תפיסת המציאות וחוסר יכולת לתפקד. לעיתים מדובר אף בתגובות של הגוף לטראומות ילדות או לחוויות מן העבר ולא אחת, במהלך טיפול כירופרקטי, מעידים מטופלים על סערת רגשות המביאה אותם לכדי בכי, צחוק ושאר תגובות רגשיות. הגורם לכל אלו היא המערכת העצבית, אשר אמונה על סחיבת העומסים כמו גם על ייצור התגובות, לטוב ולרע. כאשר המערכת יוצאת מאיזון- נגרם סבל לאדם. הטיפול הכירופרקטי שואף להעביר את הסבל באמצעות החזרת האיזון למערכת העצבית, כמו גם למערכות הגוף ולמח ועל ידי כך לאפשר להן לסגל דפוסים חדשים.

שיטות טיפול כירופרקטי

הטיפול הכירופרקטי מתבצע בשיטות שונות, ביניהן שיטת ה- NSA ושיטת ה-SRI, כאשר זו האחרונה מסייעת להתמודד עם הכאבים על ידי שחרור רגשי שמקל על השחרור הפיזיולוגי. שיטת ה- NSA הינה אחת משיטות הטיפול הכירופרקטי המתקדמות ביותר ולהבדיל מהטיפול הכירופרקטי המסורתי, היא נוגעת, תרתי משמע, בכל עמוד השדרה ולא רק בחוליה בודדת. טיפול כירופרקטי בשיטה זו מתבצע באמצעות נגיעות עדינות ומדויקות לאורך עמוד השדרה, אשר שמות סוף לתפקוד הלקוי אליו התרגל הגוף ומאפשרות למח ולמערכות לפתח דפוסי תפקוד חדשים ויעילים. כתוצאה מהטיפול הכירופרקטי המתח הכרוני בשרירי הגב יורד, עמוד השדרה מתגמש והגוף מסגל יכולת עמידה בעומסים היום יומיים המוטלים עליו. ההשפעה של כירופרקט תורגש בכל מערכות הגוף והנפש, המתחים הפיזיים והרגשיים יפחתו ותחול עלייה ביכולת להתמודד עם מצבי מתח וחרדה. בנוסף לכך, יורגש שיפור בתפקוד מערכת הנשימה, מערכת החיסון ועד להיעלמותם של קשיי שינה ודיכאונות.

לגוף יש יכולת לרפא את עצמו בעזרת הטיפול הכירופרקטי ולכן אם גם אתם סובלים ממתח וחרדה, מומלץ לפנות לכירופרקט מומחה לצורך התייעצות.

למידע נוסף וזימון תור צרו קשר

By | 2018-06-19T09:20:44+00:00 נובמבר 27th, 2017|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא