כאב גב תחתון צד ימין – מה גורם לו?

אם צרת רבים אכן מנחמת, הנתון הזה כנראה יסב לכם נחת במידה כזו או אחרת: 8 מכל 10 ישראלים סובלים מכאבי גב תחתון. במילים אחרות, אם אתם חווים כאב גב תחתון צד ימין, אתם ממש לא לבד. יש גם סיבות טובות שיכולות להסביר למה אתם סובלים. יש גם פתרונות, כמובן.

הגורמים המרכזיים לכאב הגב

כאב גב תחתון צד ימין הוא כאמור לא נדיר, ואפשר להסביר אותו בכמה דרכים מרכזיות. במקרים רבים מדובר בתוצאה של מתיחת שריר, אבל גם קרע ברקמות סביב השלד עשוי להוביל לכאב. בנוסף הכאב עלול לנבוע מפריצת דיסק, מטראומה לגוף או מעומס משמעותי במהלך האימון. גם משאות כבדים יתר על המידה ומאמץ מוגזם, משקל עודף, ישיבה ממושכת או בכלל תנועה אחת לא נכונה, כל אלה יכולים להסביר מה הוביל להופעת הכאב. אם נשמע לכם שמדובר בטווח רחב למדי של גורמים אתם ממש לא טועים, וזו אולי הסיבה לכך שישראלים רבים מתמודדים עם הכאב לפחות פעם בחייהם, ובדרך כלל הרבה יותר.

כאב גב תחתון צד ימין והמאפיינים שלו

בדרך כלל, כאב גב תחתון מקרין לשני הכיוונים, אבל הא בהחלט עשוי להתמקד באזור אחד בלבד, והוא עלול להקרין כאב גם לאגן ולירכיים. מי שחווה כאב גב תחתון צד ימין מרגיש לרוב דקירה חדה, שמלווה כמובן בכאב עוצמתי מאוד. יש מי שמדווח על נפיחות קלה או על תחושה של "שריפה". דרך אגב, קשה גם לנבא מה תהיה התדירות שלו ומתי יחזור אם בכלל, שכן יש מי שמדווח על כאב חד פעמי ויש מי שמתלונן על כאב כרוני שחוזר על עצמו במשך שבועות ארוכים. במצב כזה חשוב לאתר טיפול שיתמודד עם הכאב אבל גם יאפשר לכם לשפר את איכות שלכם לאורך זמן.

למה חשוב לטפל בכאב?

הסיבה הבסיסית היא, כמובן, כדי לשפר את איכות החיים שלכם. החיים עם הכאב מאתגרים וקשים, אבל שם לא מסתיים הסיפור. כאב גב תחתון צד ימין הוא כאב שדורש התייחסות וטיפול, ובעיקר הוא מחייב התמודדות עם הבעיה ועם הגורמים לה. אם הכאב הוא תוצאה של משקל עודף, עומס יתר על הגוף או ישיבה ממושכת למשל, כדאי לזהות אותו כדי לדעת במה צריך לטפל. בהיעדר הטיפול הכאב לא רק שייעלם, סביר להניח שגם עם טיפול נקודתי (למשל באמצעות משככי כאבים) הוא יחזור בתוך זמן לא רב.

איך מתמודדים עם כאב גב תחתון צד ימין?

הטיפ הראשון הוא להימנע ממנוחה, שכן למרות שנדמה שדווקא שכיבה על הגב בחוסר מעש תעזור, ההיפך הוא הנכון. פתרון מדויק ואיכותי יותר כולל טיפול כירופרקטי, ובפרט טיפול בשיטת NSA. צוות המרכז לכירופרקטיקה בישראל יבצע אבחון מקצועי ויסודי, יקבע תכנית טיפול המותאמת לצרכים שלכם ויאפשר לכם להיפרד מהכאב, לחזור לתפקוד מלא וללמוד איך להתנהל בצורה טובה ויעילה יותר כדי למנוע ממנו לחזור ולהטריד אתכם.

By | 2019-02-13T09:28:31+00:00 פברואר 13th, 2019|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא