הכנת גופו של הילד להתמודדות עם פציעות וחבלות

מאת: ד"ר שמי שגיב

ילדים אוהבים לשחק, אנחנו גם רוצים שהם יבלו כמה שיותר בחוץ בפעילות גופנית או ספורטיבית. מדובר על מקור הנאה שהנו בעל תרומה להתפתחותו של הילד, ליצירת קשרים חברתיים ולקיום אורח חיים בריא ונכון.

העיסוק בפעילות גופנית ופיזית, עלול גם להוביל לפציעות מרובות וזאת בשל העדר מיומנויות מוטוריות, אי שמירה על כללי בטיחות, ציוד לקוי וכדומה. מרבית הפציעות בקרב ילדים הינן על רקע של חבלה, שחיקה ומאמץ יתר.

מכיוון שאצל ילדים מערכת השלד פעילה ומתפתחת, קיים חשש מפציעה העלולה לפגוע במרכזי הגדילה של העצמות, ובכך לשבש את התפתחותו התקינה של הילד.

לפני שאתם קוראים להם לחזור הביתה, חשוב שתדעו כי ילדים חשופים פחות לשברים בשל העובדה כי עצמות גופם גמישות יותר, דבר המאפשר להם להתמודד בקלות יתר עם נפילות וחבלות. למעשה, גמישותו של הילד מאפשרת ספיגת זעזועים טובה יותר והחלמה מהירה פי כמה.

אז מה עושים כאשר חווים פציעה, חבלה, נפילה, שבר מאמץ וכו' (לאחר טיפול רפואי הכרחי במידת הצורך)?

בשלב הראשון הניחו קרח על האזור שנפגע, הורו לילד לנוח, הפחיתו עומס, וקיימו בדיקת מערך אימונים ואיכות הציוד בו הוא משתמש*.

עוד לפני הפציעה – מונעים מהגוף לסגל דפוס מגננתי, המקשיח את השרירים ופוגע בטווח התנועה, על ידי תרגול ומתן טיפול נכון.

* למעט חבלות ראש או פציעות מסכנות חיים או המלוות באובדן הכרה – אז יש לפנות למיון באופן דחוף

 

 

כיצד ניתן לאפשר לגוף לסגל לעצמו דפוסים טובים ונכונים יותר , במטרה לתרום להתאוששות מהירה בעת פציעה?

הטיפולים כירופרקטיים בשיטת NSA יכולים לטרום לתהליך השיקום מפציעה או למניעתה. הטיפולים מתבצעים באמצעות מגע עדין ומדויק, המאפשר את שחרור המתח ממערכת העצבים, ויוצר דפוסים תפקודיים יעילים יותר במוח. כך תפקוד החוליות משתפר, היציבה טובה יותר, עמוד השדרה מתגמש ויכול לעמוד בצורה יעילה בעומס האימונים, תפקוד המערכות הפנימיות משתפר ומערכת החיסון מתחזקת.

כאשר מדובר בילדים – הכירופרקט מתאים את הטיפול הנכון לכל ילד, במטרה להכין את גופו לפעילות פיזית, במיוחד כאשר מדובר בספורטאים צעירים בעלי שגרת אימונים קבועה ולעיתים עמוסה.

לקביעת תור התקשרו אלינו 1700-555-412

 

 

By | 2017-11-21T22:13:11+00:00 נובמבר 21st, 2017|הטיפים השבועיים|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא