טיפול כירופרקטי במתח וחרדה

טיפולים כירופרקטיים כיום מכוונים לטיפול רוחבי שאינו מתרכז אך ורק במכאובים פיזיים אותם אנו חשים בגוף. בין היתר מעניק כירופרקט, למשל, טיפול כירופרקטי בהריון ואף טיפול כירופרקטי במתח וחרדה.

אין כמעט אנשים שלא חוו בשלב מסוים בחייהם תחושות חזקות וקשות של מתח וחרדה.

כל כירופרקט בצפון, למשל, יודע לספר על מקרים כיצד הגיעו אליו מטופלים עבור טיפול כירופרקטי במתח וחרדה לאחר אירועים מעוררי חרדה ולחץ דוגמת מלחמת לבנון השנייה שהתרחשה ב-2006.

מהם הגורמים העיקריים המובילים מטופלים להגיע לטיפול כירופרקטי במתח וחרדה?

הגורמים לחרדה ומתח משתנים מאדם לאדם. גורם אחד המעורר חרדה ומתח אצל אדם אחד יש ולא יהיה גורם מעורר אצל אחר ולהפך.

בלא מעט פעמים מדובר בעצם על גורמים סביבתיים המביאים רבים מהמטופלים לחוש במתח וחרדה. גורמים סביבתיים יכולים לכלול טראומה אישית של אדם שאיבד אדם קרוב, בשל אסון טבע, התעללות מינית מהעבר ועוד. חלק מהגורמים הסביבתיים יכולים להיום גם קבועים ולא חד פעמיים.

כאן הכוונה ללחץ מתמיד שנוצר ומצטבר במקום העבודה, בבית הספר, במערכת הזוגית, בשל מצב כלכלי רעוע ועוד.

מחקרים מראים שלצד גורמים סביבתיים יכולים גם גורמים גנטיים להביא אנשים רבים להיות מועדים יותר למצבים של לחץ וחרדה.

אותם גורמים גנטיים מצביעים לרוב על מחסור בסרוטונין. הסרוטונין הינו חומר המופרש במוחנו ואחראי, בין היתר, על מצב הרוח שלנו. מחסור שלו, בשל סיבות גנטיות, יכול להסביר מדוע אנשים מסוימים, לעומת אחרים, נוטים למצבי לחץ וחרדה.

שילוב טיפולי NSA ו-SRI

כל כירופרקט בצפון או בכל מקום אחר בארץ יודע להצביע עד כמה טיפול כירופרקטי במתח וחרדה חשוב שיכלול שילוב של טיפול הוליסטי ומקיף של שתי שיטות בולטות כיום – ה-NSA וה-SRI.

טיפול כירופרקטי בשיטת ה-NSA מתרכז כידוע במגע עדין בנקודות מסוימות לאורך עמוד השדרה.

במסגרת שיטה זו יודע הכירופרקט לגעת בנקודות שיש בהן לגרום למוח שלנו לעבור לדפוס ניהול נכון יותר של גופנו. כך זוכה הגוף לניהול תקין באמצעות המוח והמערכות בו חוזרות לאיזון.

איזון שבאופן טבעי מקטין ומצמצם את התחושות הפיזיות שמביאות רבים מאיתנו לחוש בלחץ וחרדה וזאת למול העובדה שאין כל סממן חיצוני או סביבתי שאמור לעורר לחץ וחרדה.

טיפול כירופרקטי במתח וחרדה מביא כירופרקטים רבים לשלב לצד שיטת ה-NSA שיטה נוספת – טיפול בשיטת ה-SRI.

שיטה זו יעילה גם במסגרת של טיפול כירופרקטי בהריון והיא בעצם מתרכזת בהענקת כלים למטופלים על מנת שיוכלו לטפל בגופם ואף לזהות בשלב מוקדם סימנים ותחושות שהגוף מאותת להם, כשאלו נובעים ממתח רגשי ופיזי.

בתוך תהליך של הטיפול בשיטת ה-SRI מבצעים המטופלים מספר רחב של תרגולים המביאים אותם לשיפור היכולת להקם על עצמם ברמה הפיזיולוגית.

הקלה המקבלת ביטוי בשחרור השרירים, זרימת דם טובה יותר ובכך לתחושת הקלה המפחיתה לחץ וחרדה.

By | 2022-11-17T11:29:56+00:00 נובמבר 19th, 2020|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא