טיפול כירופרקטי בעייפות

למקרים של עייפות מצטברת תסמינים שלא ניתן להתעלם מהם. אדם הסובל מעייפות לאורך שעות רבות ביום יחוש חולשה וחוסר חיוניות, חסר אנרגיות ואף מדוכדך. לצד אותה עייפות יכול אותו אדם לחוש גם כאבי גב חזקים. שלב בו חשוב שיפנה לטיפול אצל כירופרקט מומלץ.
כל כירופרקט מומלץ ואיש רפואה יאמר לכם עד כמה הפכה העייפות והתשישות למחלה ובעיה מרכזית למול תקופת החיים שאנו חלק ממנה. תקופה בה אנו מפוצצים באינפורמציה ממיני מסכים בגדלים שונים.
המוח האנושי מתקשה בהכלת כמויות המידע כשאנו נמצאים במרוץ מתמיד סביב המידע ש"תוקף" אותנו, בין אם מול המחשב בבדיקת הדואר האלקטרוני, מסרונים במכשירים הניידים, אתרי החדשות ותוכניות הטלוויזיה ועוד.

כיצד הגוף מגיב למצבים של חוסר מנוחה והצטברות של עייפות?

למול מה שתיארנו בפתיחה רובנו חדלים גם מלהניע את השרירים וגופנו במידה מספקת. אט אט גופנו מתקשח, השרירים מתכווצים ודם לא מגיע ביעילות לחלקים שונים בגופנו ובכך חלקים אלו סובלים מחוסר חמצן והם לא מתפקדים צורה אופטימלית.
רבים ממטופליו של כירופרקט מומלץ יעידו שהם בעצם מרגישים כי הם נמצאים במצב של סטרס קבוע – הן ברמה הנפשית והרגשית והן ברמה הפיזית. תחושת הסטרס מתבטאת גם בנשימה שטחית דרך קבע, היווצרות מערכת חיסון חלשה המתקשה להתמודד עם וירוסים ומחלות ועד מכאובים פיזיים דוגמת כאבי גב חזקים.

טיפול NSA של כירופרקט מומלץ כנגד עייפות

טיפול בשיטת NSA נעשית על מערכת העצבים. מערכת האחראית על יכולתנו לעבד את המתרחש בסביבה הקרובה שלנו ובכך להפעיל את הגוף בהתאם למתרחש.
על מנת להבין את חשיבות הטיפול בשיטה זו יש לזכור כי דפוסי הפעלת המוח שלנו הם דיי קבועים ומבוססים. דפוסי פעולה אלו התקבעו במשך שנים על בסיס חוויות הילדות שלנו, חינוך שקיבלנו מהורינו, ממסגרות הגן ובית הספר, במסגרת הצבאית ואף ממקרי טראומה שכללו תאונות פיזיות.
לצד דפוסי פעולה אלו מפתח כל אדם תפישה עצמית שלו. חלקנו הופכים ותופסים עצמנו כדאגניים, חרדים, מהססים, חסרי ביטחון, עצבניים ועוד ועל אף שאנו מודעים לעובדה שמדובר בתכונות שליליות קשה לנו עד בלתי אפשרי להיפטר מהן למול כך שמדובר בתפישות קדומות שבסיסים נצרב במוחנו.
בניגוד לתפישה של עצמנו ועימה תכונות מקובעות, העייפות מהווה תוצר שהגיע לפתחנו באופן אחר והוא אינו מושרש בנו כמקור קדום. לכן, טיפול NSA המכוון אל מערכת העצבים ונעשה באמצעות לחיצות ונגיעות בעמוד השדרה אמור להשפיע על הטונוס – המתח הבסיסי של מערכת העצבים. מתח בסיסי הפועל כמנגנון "ריסיט" שאיתו ניתן למתן את חוויות ההישרדות ולגרום למוחנו להביט על המציאות בלי השימוש בפילטרים של אירועי עבר.
מחקר שנערך בבית החולים האוניברסיטאי Irvine בקליפורניה, ארה"ב הראה כי מטופלים שבחרו בכירופרקט מומלץ שהעניק להם טיפול בשיטת ה-NSA חווה גופם ירידה בזרימת הדם במוח באזור שאחראי על החלק ההישרדותי, כשדם זרם ביתר שאת לאונה הקדם מצחית של המוח האחראית על תפישת העצמי שלנו ועל היצירתיות.
שיטה ה-NSA מאפשרת בעצם ליצור אצל אדם דפוסים חדשים בהם יתנהל. דפוסים חיוביים שיש בהם להחליף דפוסים שליליים התורמים וגורמים לגוף לאותה עייפות רגשית, נפשית ופיזית.

By | 2020-12-03T09:58:06+00:00 נובמבר 26th, 2020|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא