טיפול כירופרקטי לצליפת שוט

פגיעה של צליפת שוט מהווה אירוע נוסף המוביל רבים לטיפול אצל כירופרקט בתל אביב. הפגיעה הפתאומית קורת לאלפי אנשים בכל שנה וגם בה יש לעולם הכירופרקטיקה טיפול יעיל.
במאמר זה נעמיק אודות התופעה תוך התייחסות לטיפול הכירופרקטי שיכול להתאים לה.

מהי בעצם צליפת שוט?

אירוע של צליפת שוט בא לתאר פגיעה נפוצה ברקמות הרכות באזור הצוואר. אירוע הצליפה נגרם בשל תנועה מהירה מידי של הצוואר קדימה ואחורה בדומה לתנועה של שוט צליפה. פגיעה זו נגרמת ברוב המקרים בעת תאונת דרכים של נוסעים שישבו ברכב שספג פגיעה חזקה מאחור, כשהתוצאה מאותה התנגשות חוו הנוסעים את אותה הפגיעה גם אם היו חגורים.
פגיעה של צליפת שוט יכולה להיגרם גם במסגרת פעילות ספורטיבית, כפגיעה במסגרת הפעלת אלימות פיזית בין אנשים, בטלטול של ילדים ותינוקות בחוזקה. ניתן לראותה קורת יותר אצל נשים להן שרירי צוואר חלשים יותר לעומת אלו של הגברים.

הנזקים הנגרמים מצליפת שוט

אנשי מקצוע טרם הצליחו להצביע מהו מנגנון הפגיעה המדויק במקרה של צליפת שוט. ההשערה המקובלת היא שבשל אותה תנועה חדה חורג הצוואר מטווחי התנועה אליהם הוא רגיל. אותה חריגה מביאה לפגיעה מיקרוסקופית בשרירי הצוואר, בגידים, בדיסקים הבין חולייתיים, בעצבים ואף בעצמות.
התסמין הבולט מצליפת שוט מוביל לכאבים חדים וחזקים באזור הצוואר. לצד אותם כאבים ניתן יהיה להבחין בנוקשות השרירים, אובדן טווח התנועה התקין של הצוואר וכאבי ראש תכופים באזור העורף. לצד אלו עלולים הנפגעים לסבול גם מנימול, תחושת שריפה בצוואר ובחגורת הכתפיים, כאבים בכתפיים ובגב ותחושת סחרחורת.
תסמיני הפגיעה לא תמיד יופיעו בימים הראשונים לאחר הפגיעה. יש פעמים והתסמינים יופיעו רק לאחר מספר שעות ואף לאחר מספר ימים. לצד התזמון השונה בתסמינים גם דרגות הפציעה משתנות בכל אירוע. עוצמת הפגיעה יכולה להשתנות למול כיוון המבט של הנפגע באותו רגע התאונה, גילו של הנפגע, האם הנפגע זיהה מספר רגעים לפני את בוא הפגיעה ויכל להיערך אליה, בריאות העצמות והחוליות בחלק העליון של הנפגע טרם המכה, בריאות השרירים, חוזר הרצועות, הדיסקים בין החוליות, מהירות הפגיעה, כיוונה ועוד.

טיפול בצליפת שוט באמצעות שיטת הטיפול NSA

חלק משיטת טיפול ה-NSA, שהפכה למובילה ופורצת דרך אצל כירופרקטים רבים, יודעת להציע פתרונות נקודתיים לפגיעות דוגמת זו כמו צליפת שוט. במסגרת אותו טיפול יפעל הכירופרקט על מנת לאתר במדויק את עוצמת ומוקדי הכאב שנותרו אצלנו לאחר אותה תקרית מצערת. אז יוכל הכירופרקט להפעיל גם את העוצמה הנחוצה במוקדי הכאב שנוצרו בצוואר ואף בכתפיים ובגב העליון.
עבור ספורטאים שחוו מקרה של צליפת שוט ובתוכם נהגים ורוכבים מעולם הספורט המוטורי, שילוב של טיפול NSA לפגיעה של צליפת שוט נמצא יעיל בכל הנוגע ליכולת ההתאוששות שלהם. הטיפולים אפשרו חזרה מהירה, אך עדיין הדרגתית, לפעילות וזאת תוך יכולתו של הכירופרקט להציע לכל ספורטאי גם תרגילים והתנהלות נכונה בין כל טיפול.

By | 2020-10-15T10:55:44+00:00 אוקטובר 15th, 2020|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא