טיפול בצוואר תפוס – 3 דברים שחשוב לדעת

יותר ויותר ישראלים מדווחים על כאבי צוואר, אם כי במקרים רבים כאבים אלה מתוארים יותר כצוואר תפוס. במצבים אלה הם ממהרים לבית המרקחת בחיפוש אחר משכך כאבים חזק במיוחד, או לרופא שיספק מרשם לכדור קצת יותר עוצמתי או לקבלת זריקה. כך הם מתמודדים עם הכאב עצמו, מטשטשים אותו ומבטיחים לעצמם הקלה מסוימת. כשהמצוקה תחזור הם בוודאי יחזרו על הפעולה מבלי לעצור ולהבין כי טיפול בצוואר תפוס מחייב הבנה מעמיקה של הסיבה האמיתית לכאב ולתסמינים אחרים כמו נימול או חולשה בשרירים. אם כן, לפני שאתם ממהרים אל מדף התרופות בחנות הפארם הקרובה, הנה 3 נושאים שכדאי לדעת.

מתיחת שריר או פריצת דיסק בצוואר?

השאלה הראשונה שחשוב לשאול היא בעצם גורם לכאב. הרי התסמינים השונים נמצאים שם כדי לאותת לנו על קיומה של בעיה אחרת, וזוהי הדרך הייחודית של הגוף לזעוק לעזרה. כשאנחנו משתיקים את הזעקה עם תרופה או זריקה, הגוף לא מקבל את הסיוע האמיתי ואת התמיכה הנכונה לה הוא זקוק. במילים אחרות, אם אתם מרגישים כאב רצוי להבין מה גרם לו: מתיחת שריר בעקבות עומס יתר? פגיעה במפרקים? ואולי פריצת דיסק בצוואר היא ההסבר האמיתי? רק אם נדע למה אנחנו סובלים כל כך, נדע להציע לגוף שיקום אמיתי.

איך מאבחנים את הבעיה?

באופן טבעי, התסמינים המרכזיים הם כלי משמעותי שעוזר לנו לאתר את מקור הבעיה, והכאב העז בצוואר הוא הסימן הראשון והחשוב ביותר. עם זאת, אל הצוואר התפוס מתלווים לא פעם סימפטומים אחרים כמו נימול בזרועות, כאבי ראש או חולשה בשרירים, והכאב אף עלול להימשך זמן רב (מספר שבועות). כדי לזהות את מקור הכאב באופן מדויק חשוב לפנות לייעוץ מקצועי אצל כירופרקט מומלץ ומנוסה. באמצעות כירופרקטיקה פריצת דיסק ובעיות רבות אחרות מקבלות מענה אמיתי, אך בשלב הראשון תתקיים בדיקה מעמיקה הכוללת צילום רנטגן או CT, בדיקה גופנית ובמידת הצורך גם בדיקות אחרות כמובן.

טיפול בצוואר תפוס – אפשר בלי תרופות?

התשובה לשאלה הזו פשוטה מאוד, ולמעשה, לא רק שניתן לטפל בבעיה ללא תרופות, אף מומלץ להימנע ממשככי כאבים, תרופות אנטי-דלקתיות או זריקות שונות ומשונות. כפי שהזכרנו קודם, הכאב הוא התסמין ולא הבעיה, ומכאן שהניסיונות להעלים את הכאב בלי לטפל בגורם האמיתי הם ניסיונות שנדונו לכישלון. לעומת זאת, באמצעות כירופרקטיקה פריצת דיסק, צוואר תפוס וכל בעיה אחרת שעשויה להסביר את הכאב – מקבלות טיפול ממוקד ויעיל מאוד. הצוות המקצועי של המרכז לכירופרטיקה בישראל יעזור לכם להבין מה באמת גורם לכאב, ובאמצעות תוכנית טיפול ייחודית שמותאמת אליכם באופן אישי, תוכלו להיפרד מהכאב לאורך זמן, ותקבלו את הכלים שיעזרו לכם למנוע ממנו לחזור גם בהמשך

By | 2021-03-25T10:13:27+00:00 מרץ 25th, 2021|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא