מה זה אישיאס ואיך מטפלים בכאב?

כאבי אישיאס הם כאבים שעשויים להיות בלתי נסבלים, ויכול מאוד להיות שגם אתם מתמודדים איתם – גם אם עדיין לא הכרתם את המינוח המקצועי המתאים כדי לתאר אותם. כדי להסביר מה זה אישיאס כדאי להכיר את העצב עצמו, זה שנחשב לארוך ביותר בגוף האדם ומגיע מחוליות הגב התחתון עד לקצות האצבעות. כשמופעל מתח משמעותי או לחץ על העצב הארוך והחשוב כל כך, אפשר בהחלט להבין איך מורגש הכאב העז, זה שמעורר תחושה של נימול לאורך הרגלה ואף לתחושה של דקירות או "שריפה", עד לקושי מוחלט בעמידה.

מהיכן נובע הכאב?

אחרי שהבנו מה זה אישיאס, חשוב להבין גם מקור הכאב והלחץ שמופעל על העצב הוא למעשה לחץ שמקורו – במקרים רבים – בפריצת דיסק. פריצה שמקורה בחוליות הגב (למשל L3-L4 או L4-L5) מפעילה לחץ משמעותי על העצב הארוך ויוצרת את הכאב. יכול גם להיות שעמידה לקויה או יציבה לא נכונה יובילו לכאב המשמעותי, ובעיות כמו עקמת או קיפוזיס מסבירות גם הן מה זה אישיאס ומה מקור הכאב שאתם מרגישים. דרך אגב, גם מתח נפשי או נושא שמטריד אתכם מאוד עשויים להוביל למתחים הללו, וליצור את התחושה הנלווית לפגיעה באישיאס.

מה הוא הטיפול לכאבי אישיאס?

מי שסובל מכאבי אישיאס פונה בדרך כלל לטיפול תרופתי, וכאמור, במקרים רבים אנחנו כלל לא מודעים למקור הבעיה. אנחנו יודעים שהכאב קשה מנשוא וכדור או זריקה נראים כמו פתרון מהיר ופשוט. אלא שגם אם זה נכון באופן חלקי ואכן תשיגו שיפור מהיר יחסית, פשוט זה דווקא לא. כאבי אישיאס עשויים להחמיר והם בהחלט דורשים טיפול יסודי הרבה יותר, כזה שמאתר את הבעיה עצמה ולא רק מטפל בסימפטום. במובן הזה, טיפולים כמו עיסויים או דיקור סיני, תרופות וזריקות, הם טיפולים שיכולים להעניק פתרון זמני וקצר מועד. לצורך השוואה, טיפול כירופרקטי בשיטת NSA הוא טיפול יעיל הרבה יותר, והתוצאות שלו ארוכות טווח.

מה זה אישיאס ואיך טיפול כירופרקטי נכנס לתמונה?

הסברנו מה זה אישיאס והבנו את משמעות הכאב, את המקור שלו וגם מה יעבוד לכם כנראה קצת פחות. השאלה החשובה היא, אם כן, מה יעבוד טוב יותר. שיטת NSA, אחת היעילות והטובות שקיימות היום, היא הפתרון האידאלי כאן. זאת משום שהשיטה מבוססת על לחיצות בנקודות הלחץ, אותם מוקדים שבהם מתרכז הכאב ומהם הוא גם מקרין לאזורים נוספים בגוף. אז חשוב להבין מה זה אישיאס, אבל חשוב עוד יותר להבין מה זה NSA, טיפול שנשען על לחץ בעוצמה מדויקת ומדודה מאוד. הצוות של המרכז לכירופרקטיקה בישראל, עם ניסיון עשיר וידע רב, יוכל לבצע אבחון אישי ולקבוע תכנית שתעזור לכם להיפרד מהכאב ולחזור לשגרה, ולאיכות חיים טובה יותר.

By | 2018-05-24T14:25:14+00:00 מאי 24th, 2018|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא