מה זה ורטיגו ואיך מטפלים בבעיה?

סחרחורות הן לא תופעה נדירה, ורובנו חווינו אותן מפעם לפעם. אלא שיש גם מצבים שבהם הן אמורות להדאיג אותנו קצת יותר, בוודאי כשהן מלוות בסימפטומים נוספים כמו בחילות או הקאות, או כשאל הסחרחורת (ורטיגו) מצטרף גם צליל טורדני ובלתי פוסק שנשמע באחת האוזניים ולמעשה עשוי לפגוע בשיווי משקל וביציבות בזמן ההליכה. יש לא מעט הסברים אפשריים להופעת הוורטיגו, מליקויים בשיווקי המשקל, דרך דלקת בעצב הווסטיבילרי, כאשר כירופרקט מקצועי ומנוסה יכול לספק מענה מדויק לבעיה הזו. לאחר אבחון הסיבה לבעיה ניתן לבצע פעולות שישפרו את היציבה, יקלו על העומס הפיזי והרגשי, וגם יעלימו את הסחרחורות.

טיפול כירופרקטי להתמודדות עם ורטיגו

הצעד הראשון והבסיסי ביותר במפגש עם כירופרקט לצורך טיפול ורטיגו, הוא צעד שדורש ניתוח ברור של המצב כדי לזהות את מקור הבעיה ואת הסיבות שהובילו לסימפטומים השונים. רק לאחר שהכירופרקט יזהה את מוקדי הלחץ והעומס הוא יוכל להתחיל בטיפול עצמו. שיטות טיפול שונות אפשריות בשלב הזה, וכל כירופרקט יבחר בשיטה המועדפת עליו, אבל אחת היעילות והטובות ביותר היא שיטת NSA. השיטה הזו למעשה מבוססת על טכניקה של מגע עדין בנקודות שונות. כשאנחנו לוחצים על מוקדי הכאב אנחנו מסייעים לשרירים להגיע לתחושת ריפיון, מה שמשחרר את הכאב ומונע את כל הסימפטומים הנלווים, בהם סחרחורות, הקאות או בחילות. לרוב תיקבע סדרת טיפולים, כאשר הוורטיגו צפוי להיעלם בשלב מוקדם למדי. הסדרה ממושכת יותר כדי להבטיח טיפול מלא שיעלים את הלחץ וימנע את חזרת הסימפטומים.

טיפול כירופרקטי בשיטת NSA

כירופרקט שפועל בשיטת NSA יפעל, כאמור, בטכניקה שכוללת לחיצות מדויקות בנקודות אסטרטגיות שיוגדרו מראש. השיטה הזו היא אחת השיטות המוכחות לטיפול בכאבי גב וצוואר, ורטיגו, פריצות דיסק ובעיות אחרות הקשורות ליציבה לקויה, לחץ על החוליות או פגיעות שונות. הצוות המקצועי של המרכז לכירופרקטיקה מורכב משורה של כירופרקטים בעלי ניסיון עשיר באבחון ובטיפול בשיטת NSA. הניסיון הזה מאפשר לצוות להעניק שירות אישי לכל מי שסובל מהתסמינים השונים.

טיפול פיזי ורגשי גם יחד

שיטת NSA אמנם מסייעת להתמודדות עם ורטיגו וכאבי גב, צוואר או כתפיים, אבל היא מסייעת לא פעם גם בהעלמת תסמינים רגשיים ומנטליים. בעוד הקשר בין כאבים פיזיים לרגשיים ידוע ומוכר לנו היטב, שיטת NSA והלחיצות המדויקות היא דרך מצוינת להתמודד גם עם מתח רגשי, לחץ, חרדה, דיכאון ותופעות רבות אחרות. בין אם הלחץ הרגשי הוביל לוורטיגו ולכאבים, ובין אם ההיפך הוא הנכון – כירופרקט יכול לספק מענה איכותי, לטפל בבעיה מהיסוד ולהעלים את שני סוגי התסמינים: גם אלה הרגשיים, וגם אלה הפיזיים. הקשר בין הגוף לנפש הוא בוודאי לא מפתיע, ומכאן שגם הטיפול באחד מהשניים יסייע גם לאחר.

By | 2018-06-07T12:01:34+00:00 יוני 7th, 2018|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא