פריצת דיסק, שאיבת דיסק, טיפול בצוואר תפוס, כיצד מטפלים ולמי פונים?

עדיפות הנסיעה ברכב על פני הליכה ברגל, ישבה ממושכת בכיתה או במשרד, חוסר מוטיבציה לבצע פעילות גופנית, הינם רק חלק מהגורמים שהחיים המודרנים הביאו עימם לצוואר תפוס ולבעיות בעמוד השדרה. פריצת דיסק היא דוגמה לאחת מהבעיות הנפוצות של עמוד השדרה. על אף הנזקים הרבים שיצר אורח החיים המודרני, החיים המודרנים הביאו עימם מגוון פתרונות לטיפול בפריצת דיסק ולטיפול בצוואר תפוס. קרה לכם שהרגשתם ככה ולא ידעתם כיצד לטפל? בכירו NSA יימצאו את דרכי הטיפול האידיאליות עבוררכם.

מהי פריצת דיסק ומהם התסימינים לכך?

הדיסקים הינם מבנים מעגליים הנמצאים בין כל זוג חוליות בעמוד השדרה שתפקידם להגן מפני פגיעות ולשמש כבולמי זעזועים. הדיסק מורכב מחלק פנימי רך דמוי ג'ל המוקף ברקמה קשיחה. פריצת דיסק נוצרת מהיחלשות של הסיבים המרכיבים את מעטפת החומר הרך. קריעת המעטפת גורמת לדיסק שהוא החומר הרך לצאת החוצה.
ניתן לזהות שאתם סובלים מפריצת דיסק כשנוצר אצלכם לחץ על עמוד השדרה או על שורשי העצבים שעוברים בסמוך לדיסק. הלחץ על עמוד השדרה גורם לכאבי גב, כאבים בגפיים, תחושת נמלול בגוף ואף במקרים מתקדמים עלולים להיפגע העצבים המוטוריים שפגיעתם תגרום לחולשת שרירים ואף לשיתוק מלא.

האם שאיבת דיסק היא הפתרון לטיפול בפריצת דיסק?

הליך שאיבת הדיסק הינו ניתוח זעיר פולשני המתבצע בעזרת מחט ארוכה ולעיתים גם באמצעות מכשור נוסף המוחדר דרך חתך קטן בעור. התהליך אינו ארוך, נמשך כ-10 דקות בלבד ונעשה באמצעות הרדמה מקומית. לעיתים נעשה שימוש בזרם חשמלי כדי לכווץ את הדיסק. ניתן להוציא את הדיסק גם בעזרת מלקחיים זעירות.
שאיבת דיסק יעילה ב-70 אחוזים לטיפול בפריצת דיסק שכן, כתוצאה מהחתך, במקרים חריגים עלולים להיווצר זיהומים באיזור החדרת המחט ובמקרים חריגים עלול להיגרם נזק עצבי באיזור הדיסק.

 

מהם התסמינים לצוואר תפוס?

כאבי צוואר המוכרים יותא כ"צוואר תפוס" הינם שכיחים ולרוב לא מסוכנים אך כדאי שתכירו את התסמינים על מנת להתחיל את הטיפול בצוואר תפוס במהרה. התסמינים השכיחים יכולים להיות מתיחת שריר כתוצאה מעומס יתר, נוקשות של שרירי הצוואר, טווח תנועה מוגבל של הצוואר, הסנטר או האוזן נוטים לכיוון הכתף והסנטר נוטה כלפי מעלה או כלפי מטה.
ניתן לאבחן צוואר תפוס באמצעות בדיקת CT, MRI, או צילום רנטגן על מנת להתחיל את הטיפול בצוואר תפוס.
חשוב לאבחן ולהכיר את הסימנים המקדימים על מנת להתחיל את הטיפול בפריצת הדיסק ואת הטיפול בצוואר תפוס. טיפול כירופרקטי בצוואר תפוס ובפריצת דיסק נחשב כאפקטיבי במיוחד ואינו כרוך בסיכונים מיותרים. הטיפול הכירופרקטי מתמקד בנקודות החולשה ויכול להקל על הכאב ולשפר את אורח החיים של המטופל לאחר זמן קצר מתחילת הטיפולים. בכירו NSA יאבחנו את הבעיה בהקדם ויטפלו בה בטיפול כירופרקטי בשיטת NSA שהוא טיפול מדוייק ואיכותי המחליף את ההליכים הפולשניים ויספק עבורכם טיפול יסודי ועמוק שיטפל בכאב באופן האופטימלי.

By | 2021-06-02T14:39:15+00:00 יוני 2nd, 2021|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא