צליפת שוט, מהי ואיך מטפלים בה?

החדשות בישראל נשמעות לנו לפעמים מוכרות קצת יותר מדי, אבל יש ידיעה אחת שחוזרת כמעט מדי יום עם שינויים קלים בפרטים הקטנים. תאונות דרכים הם ללא ספק תופעה רחבה מדי, גם אם במקרים רבים התאונה עשויה להסתיים ללא פגיעות בגוף או בנפש. עם זאת, אחת הפגיעות המשמעותיות והנפוצות בתאונות מהסוג הזה היא צליפת שוט, מושג שמתייחס לפגיעה באזור הצוואר. כאשר הרכב עובר טלטלה משמעותית הראש מוטל קדימה ומוטח שוב לאחור, תנועה שמדמה צליפת שוט ומובילה לפגיעה בעמוד השדרה הצווארי. חומרת הפגיעה תלויה בגורמים שונים, וגם אופי הטיפול שיידרש כדי להתמודד עמה, כאשר טיפול כירופרקטי בצליפת שוט מספק פתרון יעיל מאוד ומקל על הכאב ועל ההתמודדות עם טראומת התאונה בכלל.

צליפת שוט וחומרת הפגיעה

קשה להתייחס לכל צליפת שוט באופן זהה שכן גורמים שונים משפיעים על חומרת הפגיעה. גילו של הנוסע הוא גורם בעל השפעה רבה על תוצאות הפגיעה, וגם מצבו של עמוד השדרה לפני התאונה. נשאלת גם השאלה האם נעשה סיבוב של הראש בעת שהתרחשה התאונה ועד כמה בריאים היו השרירים, הרצועות והדיסקים. לצד כל אלה נכנסים לתמונה גם גורמים טכניים יותר כדוגמת מהירות הרכב הפוגע והכיוון שממנו הגיעה המכה. צליפת שוט עשויה להוביל לפגיעה קשה יותר כשהראש מסובב לכיוון אחד או אחר, למשל. במצבים מהסוג הזה טיפול כירופרקטי יידרש כדי לשחרר את המתח ואת הכאב מעמוד השדרה. עם זאת, לפני תחילתו של טיפול כירופרקטי בצליפת שוט חשוב לבצע אבחון כדי לוודא שאין פגיעות משמעותיות נוספות שעשויות להוות סכנת חיים.

טיפול כירופרקטי בצליפת שוט

אם הסימפטומים המרכזיים של צליפת שוט הם כאבי ראש, נוקשות בצוואר וכאבים באזורים נוספים בגוף המושפעים מהפגיעה, אין ספק כי טיפול כירופרקטי נדרש להקלה על הסימפטומים הללו. לצוות המקצועי במרכז לכירופרקטיקה בישראל ניסיון רב בהתמודדות עם נפגעי תאונות דרכים שהעידו על כאבים חזקים, הירדמות, סחרחורות ואף פגיעה בשמיעה או צלצולים בלתי פוסקים באוזניים. יש גם מי שמלין על ראייה מטושטשת יותר, על עצבנות, על קושי משמעותי להירדם ועל שינויים קיצוניים במצבי הרוח. לפני תחילתו של טיפול כירופרקטי ייבחן עמוד השדרה כדי לזהות כל פגיעה אפשרית במערכת העצבים, המערכת שמשפיעה יותר מכל על בריאות הגוף ועל עמוד השדרה בפרט.

איתור הבעיה – והטיפול בה

לאחר אבחון הבעיה ניתן לבצע טיפול אצל כירופרקט שמסייע בתיקון בעיות שונות בעמוד השדרה, ובהעלמת הכאבים. הטיפול, שכולל לחיצות על נקודות מוגדרות ומדויקות בעמוד השדרה, הוא צעד חיוני שמקל לא רק על תחושת הכאב אלא על ההתמודדות עם הטראומה בעקבות התאונה. כך ניתן לשפר לא רק את איכות החיים ללא כאבי צוואר או גב, אלא גם להקל על סימפטומים של חרדה, מתח, קשיי הירדמות ורבים אחרים.

By | 2018-01-04T16:27:37+00:00 ינואר 4th, 2018|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא