כך תזהו פריצת דיסק – וגם תטפלו בה

אחת התופעות המרכזיות שמובילות לכאבי גב וצוואר היא ללא ספק פריצת דיסק בגב. כשהמעטפת הרכה של הדיסקים בין החוליות נקרעת (או נפרצת) והחומר הנוזלי מתחיל לזלוג החוצה – הכאבים ככל הנראה יופיעו. עם זאת, זה ממש לא אומר שנגזר דינכם לחיות עם הכאב. זה גם לא אומר שתצטרכו ליטול משככי כאבים מעתה ועד עולם, או שניתוח הוא הפתרון היחיד שעומד לרשותכם. יש דרך פשוטה יותר להתמודד עם הבעיה, אבל לפני שגלה איך אפשר לגבור על פריצת דיסק בגב ועל הסימפטומים הנלווים אליה – כדאי לזהות אותה.

כמה פרטים טכניים

הזכרנו בחצי משפט במה בדיוק מדובר, אבל כדאי להבין מה היא פריצת דיסק בגב כדי להבין גם איך היא צפויה להשפיע על התפקוד שלנו. בין החוליות בעמוד השדרה נמצאים הדיסקים העטופים בנוזל רך וכאשר הוא נקרע, מתרחשת למעשה פריצת דיסק. במצב הזה מופעל לחץ של הנוזל על חוט השדרה, מה שמסביר את הכאב המשמעותי שמפלחי את הגוף ואת הפגיעה המשמעותית בתפקוד, גם בכל הקשור לביצוע פעולות שגרתיות למדי. השאלה המרכזית בשלב הזה היא איפה בדיוק התבצעה הפריצה, כאשר פריצת דיסק בגב נפוצה בעיקר בחוליות הגב התחתון, אם כי גם פריצת דיסק צווארית נחשבת לתופעה די שכיחה.

הסימפטומים של פריצת דיסק בגב

לרוב תספיק לנו תנועה קטנה או התרחשות כמעט שגרתית כדי שנחוש את הכאב החד שנלווה לפריצת הדיסק. למשל, תנועה אחת לקויה, נשיאת משא כבד הרבה מעבר לגבול היכולת, חשיפה ממושכת לקור וכמובן חבלה (תאונת דרכים למשל). כל אחד מאלה עשוי להסביר את הכאב שיעיד על קיומה של פריצת דיסק. לרוב תבוצע בשלב הזה סריקה – CT או MRI – והיא זו שתספק תמונה ברורה הרבה יותר באשר לאופי הפגיעה, חומרתה והמקום שבו הכל קורה. במילים אחרות, כדי להבין איפה התרחשה פריצת הדיסק בגב וכדי לטפל בה כמו שצריך, כדאי לבצע סריקה שתספק נ"צ מדויק.

דרכי הטיפול האפשריים

אם הגעתם לבית החולים עם כאבי הגב והצוואר, סביר להניח שהוצעו לכם טיפולים קונבנציונליים כמו ניתוח או טיפול תרופתי, וגם השילוב ביניהם נפוץ למדי. חשוב להבין שהטיפולים האלה יכולים להציע פתרון, אבל לרוב מדובר במענה חלקי ולטווח קצר בלבד, מה שאומר שהסימפטומים אולי יצטמצמו אבל רק לזמן קצר, ורק באופן חלקי. טיפול כירופרקטי יכול לספק מענה איכותי וממושך יותר, ולמעשה שיטת NSA חוסכת לא פעם את הצורך בהליך כירורגי – ובוודאי שהיא חוסכת את הצורך במשככי כאבים. עם הצוות המקצועי במרכז לכירופרקטיקה, עם הניסיון הרב באבחון ובטיפול בפריצת דיסק בגב, ועם מיומנות ושליטה בכל שלבי התהליך, זהו הטיפול האיכותי והמדויק ביותר שיש, זה שיעלים כל פריצת דיסק בגב, וכמובן גם את הסימפטומים הנלווים אליה. כדאי לכם להגיע לכירופרקט מומלץ!

By | 2018-04-01T15:58:43+00:00 אפריל 1st, 2018|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא