פתרון כירופרקטי להתמודדות וטיפול בכאבי גב

מה הגורם לכאבים והאם ישנו טיפול בכאבי הגב?

בעידן המודרני של טכנולוגיה רפואית מתקדמת, בעולם אינטנסיבי שמצריך שעות ישיבה מרובות מול מחשב, שכרוך במתחים, לחצים וריצה מטורפת יום יומית "להספיק את הכל", אנחנו לעיתים "טועים" בריצה שלנו לרופא לצורך טיפול בכאבי גב כדי "שיעלים את הכאב מיד"- העיקר שנוכל לחזור לתפקד ולענות לכל הציפיות בעבודה ובבית. הבעיה היא שהרפואה מטפלת נקודתית בכאב אבל לא בגורם לכאב וכאן נכנסת הכירופרקטיקה לתמונה.

מה ההבדל בין טיפול בכאבי גב רפואי וכירופרקטי?

הרפואה הקונבנציונלית שואפת לתת מענה לסימפטומים, כלומר לעשות ככל הניתן כדי להעביר את תחושת הכאב בעת טיפול בכאבי גב, לרוב באמצעות תרופות, ניתוחים והתערבות כירורגית. זאת בעוד, הטיפול הכירופרקטי האלטרנטיבי בכאבי גב מתבצע ללא תרופות או התערבות פולשנית כלשהי. הטיפול בכאבי גב בכלים כירופרקטיים, שואף לתת מענה לגורם לכאב הגב וכתוצאה מכך גם לסימפטום. הטיפול בכאבי גב על ידי כירופרקט יתמקד בהחזרת הגוף לאיזון פיזיולוגי וכימי, באמצעות נגיעות בלבד. גם טיפול בכאבי גב על ידי כירופרקט יכול להסתמך צילומי הדמייה, כגון MRI או CT אולם להבדיל מהרפואה הקונבנציונלית, הכירופרקט מבצע טיפול בכאבי גב בעזרת נגיעות עדינות בנקודות אסטרטגיות לאורך עמוד השדרה, ללא תרופות או ניתוחים. למעשה, בשל הצילומים והטכנולוגיה, הרפואה הקונבנציונלית ממהרת לאבחן פריצות דיסק ושאר תחלואות המתקשרות לטיפול בכאבי גב אולם האמת היא שמחקרים מעידים לא קיים כל קשר בין כאבי גב לפריצת דיסק. יש לציין, כי אחת מהשיטות המתקדמות ביותר בכירופרקטיקה היא ה- NSA, שלהבדיל מהכירופרקטיקה המסורתית איננה עושה כל שימוש שהוא במניפולציות על חוליות בודדות אלא מטפלת בכאבי גב באמצעות נגיעות באופן הוליסטי, לאורך כל עמוד השדרה, מה שמשפיע על מערכות הגוף, בעיקר על המערכת העצבית הגורמת לכאבים.

המקור לכאבי הגב

המערכת העצבית, הרקמות והשרירים הם לכאורה הגורמים לכאבי הגב, ומדוע לכאורה? מאחר וטיפול בכאבי גב על ידי כירופרקטור מומחה, מפחית את המתחים והעומסים הפיזיולוגיים אך גם הרגשיים. הסיבות עיקריות לכך שמאה אחוז מבני האדם סובלים מכאבי גב בשלב כזה או אחר בחיים, נעוצות בלחץ ובעומס רגשי המאפיין את אורך החיים המודרני ואשר מוטל כל כולו ישירות על עמוד השדרה ומערכת העצבים. כעס, מתח, עצבים, חרדות וכדומה- הם כולם גורמים לעומס מכאני ולתגובה מערכתית של התקשחות שרירי עמוד השדרה- המורגשים כ"כאבי הגב". מעבר לכך, עומס רגשי לא נותן לגוף הזדמנות למנוחה גם במהלך שעות השינה ולכן, הגוף לא מקבל את ההזדמנות לשקם את עצמו. לכל הגורמים הרגשיים, יש להוסיף עומסים פיזיים ומכאניים כתוצאה מיציבה לקויה, סחיבת משקלים, שינה על מזרונים לא מתאימים, ישיבה ממושכת מול המחשב או במשרד וכן הלאה. יציבה לקויה למשל, גורמת להטיית הגוף, פעולה שמאלצת את עמוד השדרה להימתח, על מנת להחזיק את משקל הגוף.

טיפול כירופרקטי בכאבי גב

הטיפול בכאבי גב על ידי כירופרקט מומחה לעמוד שידרה מאפשר לשחרר את המתח מעמוד השדרה, לשים סוף להתנהלות המזיקה של מערכות הגוף והנפש – ולמח לפתח דפוסים תפקודיים חדשים ונכונים. התפקודים החדשים מקנים רוגע למערכות הגוף ולמערכת העצבים ומיעלים את עבודתם. במהלך טיפול בכאבי גב באמצעות שיטות כירופרקטיות, דוגמת ה- NSA, המתח הכרוני בשרירי הגב יורד, תפקוד החוליות משתפר, עמוד השדרה מתגמש, היציבה משתפרת והמערכות הפנימיות מגיבות בהתאמ,ה- דוגמת ירידה בלחץ הדם, תפקוד תקין של מערכת העיכול ומערכת הנשימה ועוד.

בעקבות עבודת הכירופרקט בטיפול בכאבי גב, המתח הרגשי והפיזי שבו אנו שרויים נרגע ואיתו גם באה היכולת להתמודד עם מצבי שיגרה שעד כה הכבידו על עמוד השדרה, השרירים ומערכת העצבים. כתוצאה מסדרת טיפולים, מדווחים רבים מהמטופלים גם על התמודדות מחודשת ויעילה עם מצבים נפשיים של חרדה, עייפות, תשישות, עצבנות, קשיי שינה ודיכאון.

רוצים שכאבי הגב יחלפו מחייכם? תאפשרו לגוף לפתח דפוסים התנהגותיים, כימיים ופיזיולוגיים חדשים ולקשם את עצמו, פנו לכירופרקט מומחה לטיפול בכאבי גב ושחררו את העומסים והמתחים מעליכם!

By | 2017-11-02T14:48:27+00:00 נובמבר 2nd, 2017|מאמרים והרצאות|0 Comments

צור קשר

צור קשר ונחזור בהקדם – לקביעת תור, ליעוץ ובכל נושא